2016-09-22

REGULAMIN

Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
 
§1
Centrum Administracyjne do Obsługi Placówek Opiekuńczo Wychowawczych w Przemyślu zwane dalej „ Centrum„ jest jednostką budżetową  Miasta Przemyśla, utworzoną przez Radę Miasta Przemyśla uchwałą Nr 161 /2013 z dnia 10 września 2013r. w sprawie przekształcenia Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo Wychowawczej Domu dla Dzieci i Młodzieży „Maciek„.
Centrum wykonuje zadania wynikające z ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. Nr 149, poz. 887 z późn. zm.) oraz inne określone w przepisach szczególnych, przy uwzględnieniu Statutu Centrum, stanowiącego załącznik do uchwały, o której mowa w ust.1, zwanego dalej „Statutem”.
 
§2
Centrum działa w szczególności na podstawie:
Ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. z 2013r., poz.135 z późn. zm.),
Ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.),
Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013r. poz.885),
Ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2013r., poz. 595 z późn. zm.),
Ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013r., poz. 330 z późn. zm.),
Niniejszego Regulaminu.
 
§3
Regulamin Centrum, zwany dalej regulaminem określa organizację i szczegółowy zakres działania Centrum oraz zakres kompetencji pracowników w nim zatrudnionych.
 
§4
Przy znakowaniu spraw Centrum używa symbolu „ C A”.
 
Rozdział II
ZAKRES DZIAŁANIA CENTRUM
 
§5
Centrum zapewnia obsługę ekonomiczno-administracyjną oraz organizacyjną następującym jednostkom budżetowym:
1) Dom dla Dzieci „ Jaś „ w Przemyślu ul. Jasińskiego 1A zwany dalej „ placówka opiekuńczo-wychowawcza”,
2) Dom dla Dzieci „ Małgosia „ w Przemyślu ul . Jasińskiego 1C zwany dalej „ placówka opiekuńczo-wychowawcza”,
3) Dom dla Dzieci „ Maciek „ w Przemyślu ul. Jasińskiego 1 zwany dalej „placówka opiekuńczo-wychowawcza”,
4) Centrum Administracyjne do Obsługi Placówek Opiekuńczo- Wychowawczych.
Do zadań Centrum należy w szczególności :
1) Prowadzenie gospodarki finansowej Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych w oparciu o roczne plany finansowe,
2) Prowadzenie rachunkowości Centrum i obsługiwanych  placówek opiekuńczo-wychowawczych,
3) Sporządzanie sprawozdań finansowych z Centrum i z obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych,
4) Zapewnienie funkcjonowania kontroli zarządczej w Centrum i w obsługiwanych placówkach opiekuńczo-wychowawczych,
5) Organizowanie pracy Centrum i obsługiwanym  placówkom opiekuńczo-wychowawczym,
6) Realizacja polityki kadrowej Centrum i  placówek opiekuńczo-wychowawczych, w tym przeprowadzanie naborów na wolne stanowiska urzędnicze,
7) Prowadzenie spraw kadrowych pracowników Centrum i placówek opiekuńczo-wychowawczych,
8) Opracowywanie wewnętrznych zarządzeń, instrukcji i regulaminów oraz innych aktów dotyczących działalności Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych wymaganych przez przepisy szczególne,
9) Przeprowadzanie postępowań z zakresu zamówień publicznych dla Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych,
10) Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem majątku Centrum i  obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych,
11) Prowadzenie wszystkich spraw związanych z opieką i wychowaniem dzieci przebywających w obsługiwanych placówkach wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
 
Rozdział III
ORGANIZACJA I ZASADY KIEROWANIA CENTRUM
 
§6
Funkcjonowanie Centrum opiera się na zasadach jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania, podziału czynności i indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.
Centrum zarządza, kieruje i reprezentuje na zewnątrz Dyrektor.
Dyrektora Centrum zatrudnia Prezydent Miasta Przemyśla.
Dyrektor ponosi odpowiedzialność za całość gospodarki finansowej Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych.
Dyrektor wydaje zarządzenia o charakterze organizacyjno-porządkowym, instrukcje i polecenia służbowe oraz wprowadza wewnętrzne regulaminy dotyczące funkcjonowania Centrum i placówek opiekuńczo-wychowawczych.
Dyrektor wykonuje czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w Centrum i w obsługiwanych placówkach  opiekuńczo-wychowawczych i jest ich zwierzchnikiem.
Nadzór nad działalnością  Centrum sprawują organy administracji rządowej i samorządowej w zakresie swoich kompetencji.
Dyrektor kieruje Centrum przy pomocy głównego księgowego w zakresie finansów i administracji oraz wychowawcy koordynatora w sprawach dotyczących opieki i wychowania w obsługiwanych placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
 
§7
Dyrektor Centrum zatrudnia:
1) Wychowawców do pracy w obsługiwanych placówkach opiekuńczo-wychowawczych,
2) Pracowników posiadających specjalistyczne kwalifikacje zawodowego pracy w obsługiwanych placówkach opiekuńczo- wychowawczych,
3) Pracowników ekonomiczno-administracyjnych i obsługi,
Strukturę organizacyjną Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych określa schemat graficzny stanowiący załącznik do niniejszego Regulaminu.
Dyrektor Centrum ma prawo łączenia czynności na poszczególnych stanowiskach pracy , jeżeli wynika z tego racjonalne wykorzystanie personelu i nie narusza  obowiązujących w tym zakresie przepisów.
 
Rozdział IV
PODZIAŁ KOMPETENCJI
 
§8
Do zadań Dyrektora Centrum należy w szczególności:
1) Kierowanie i organizacja pracy Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz zapewnienie warunków niezbędnych do ich funkcjonowania realizacji powierzonych zadań,
2) Zarządzanie majątkiem powierzonym Centrum i obsługiwanym placówkom opiekuńczo-wychowawczym,
3) Dokonywanie czynności prawnych na mocy pełnomocnictw udzielonych przez Prezydenta Miasta Przemyśla,
4) Realizacja zadań Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz innych obowiązujących przepisów prawa, uchwał Rady Miasta Przemyśla i zarządzeń Prezydenta Miasta Przemyśla,
5) Nadzór nad prowadzoną w Centrum i obsługiwanych placówkach opiekuńczo-wychowawczych gospodarką finansową,
6) Wykonywanie uprawnień pracodawcy wobec pracowników Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych,
7) Gospodarowanie środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych,
8) Organizowanie kontroli zarządczej w Centrum i w obsługiwanych placówkach opiekuńczo- wychowawczych oraz nadzór nad realizacją wniosków pokontrolnych,
9) Dokonywanie okresowych ocen podległych pracowników Centrum.
W czasie nieobecności Dyrektora zastępuje go Główny Księgowy lub pracownik wyznaczony przez Dyrektora.
Przy znakowaniu spraw Centrum Dyrektor używa symbolu "DC".
 
§9
Główny księgowy ma prawo podejmowania decyzji we wszystkich sprawach z zakresu swojego działania, za wyjątkiem spraw zastrzeżonych wyłącznie do decyzji Dyrektora.
Do obowiązków Głównego Księgowego należy w szczególności:
1) Prowadzenie rachunkowości Centrum i obsługiwanych  placówek opiekuńczo-wychowawczych zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, polegającej na:
a) Zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentów w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych ochronę mienia będącego  w posiadaniu Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz sporządzanie kalkulacji wynikowych kosztów wykonywanych zadań oraz sprawozdawczości finansowej,
b) Bieżącym prowadzeniu księgowości Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych,
c) Terminowym i prawidłowym rozliczaniu osób majątkowo odpowiedzialnych za mienie zatrudnionych w Centrum i obsługiwanych placówkach opiekuńczo-wychowawczych,
d) Prawidłowym i terminowym dokonywaniu rozliczeń finansowych Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych.
2) Prowadzenie gospodarki finansowej Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegające zwłaszcza na:
a) Wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywaniu budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych,
b) Zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez centrum i obsługiwane placówki opiekuńczo-wychowawcze,
c) Zapewnieniu terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych,
3) Analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji Centrum i obsługiwanych placówkach opiekuńczo-wychowawczych,
4) Dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej:
a) Wstępnej, bieżącej i następczej kontroli funkcjonującej w zakresie powierzonych obowiązków,
b) Wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania planów finansowych Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz ich zmian,
c) Wstępnej kontroli operacji gospodarczych Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych stanowiących przedmiot księgowań,
5) Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora dotyczących prowadzenia rachunkowości Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych, a w szczególności:
a) Zakładowego planu kont,
b) Obiegu dokumentów(dowodów księgowych),
c) Zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
6) Opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych z wykonania ich analizy,
7) Opracowywanie innych sprawozdań związanych z zakresem zadań Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych,
8) Nadzór i koordynowanie działań pracowników administracji i obsługi,
9) Zastępowanie Dyrektora Centrum.
 
§10
Do zakresu działania wychowawcy koordynatora należy w szczególności:
1) Koordynowanie i nadzorowanie pracy wychowawców z zakresu opieki i wychowania w placówce.
 
§11
Zakres zadań pozostałych pracowników ekonomiczno-administracyjnych i obsługi określają indywidualne zakresy czynności ustalone przez Dyrektora Centrum.
 
Rozdział  V
POSTANOWIENIA KONCOWE
 
Zmiany w Regulaminie mogą być dokonane w trybie przewidzianym dla jego uchwalenia.
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się przepisy powszechnie obowiązujące.
Centrum używa na tablicach, pieczęciach i formularzach oraz korespondencji nazwy:
 
Centrum Administracyjne do Obsługi
Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych
ul. Jasińskiego 1B
37-700 Przemyśl
tel/fax 016 6 76 04 10

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..